Wednesday 8 August 2018

BELALAI GAJAH

August 08, 2018 Posted by https://pusatsumberskstmarykl.blogspot.com/
BELALAI GAJAH




  • Nama saintifik bagi pokok belalai gajah ialah Clinacanthus Nutans.
  • Ia merupakan sejenis tumbuhan herba.
  • Daun belalai gajah ini telah lama dikenal pasti mempunyai anti oksidan yang tinggi untuk mengatasi sel-sel kanser dan mengekalkan sel-sel sihat dalam tubuh manusia. 

BAGAIMANA IA MEMBIAK?

  • Melalui keratan batang.


Belalai Gajah merupakan sebahagian warisan budaya Melayu memiliki pelbagai kegunaan dalam perubatan tradisional:
  • Kajian mendapati bahawa daun Belalai Gajah tidak mengandungi toksik serta mengandungi pelbagai mineral yang diperlukan oleh tubuh badan
  • penghidap kanser perlu memakan daun herba ini sekurang-kurangnya 100 helai sehari tanpa gagal dalam usaha memerangi sel barah
  • teh daun belalai gajah paling banyak dipasaran dimana perlu dimasukkan daun teh kedalam air panas dan minum setiap hari untuk mendapatkah khasiatnya.

Popular Posts

PENAFIAN DAN DASAR KESELAMATAN

PSS SK St. Mary adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini. Syarikat-syarikat yang dirujuk dalam laman web ini tidak boleh dianggap sebagai agen ataupun syarikat yang disyorkan oleh PSS SK St. Mary, Kuala Lumpur.

Teknologi terkini termasuk penyulitan data adalah digunakan untuk melindungi data yang dikemukakan dan pematuhan kepada standard keselamatan yang ketat adalah terpakai untuk menghalang capaian yang tidak dibenarkan. Semua storan elektronik dan penghantaran data peribadi akan dilindungi dan disimpan dengan menggunakan teknologi keselamatan yang sesuai.
PSS Sekolah Kebangsaan Nuri - Tidak akan bertanggung jawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan akibat penggunaan maklumat yang dicapai daripada blog kami ini.

Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap